.:: GENERASI MUDA PEMANGKIN REVOLUSI ::.

Assalamu'alaikum..
Alhamdulillah.
Allah masih mengurniakan nikmat iman dan Islam kepada saya.
juga nikmat kesihatan sehingga kan kaki ini mampu mengorak langkah.
terima kasih ya Allah :)

disebabkan banyak sangat versi BERSIH 2.0 ni..
saya pun nak cerita sikitlah tentang BERSIH 2.0 :))

ada sahabat dok kecoh2 la pasal BERSIH ni..
huhuhuh..rasa kelakar pun ada.." hafizah ! kau pergi eh Bersih? "
maaf sahabat..hanya anggukan sahaja yang mampu ku beri..
hehe..pagi jumaat pun cikgu dah kata " kamu semua jangan nak pergi perhimpunan haram ni"
lepas cikgu kata ayat tu..beberapa mata memandang ke arah ku.
aha (~.~)..sangat2 kelakar..tak payah nak pandang aku sangat la kan ??..teeeetttttttt..

cerita 9 JULAI 2011 :) WE WILL MAKE HISTORY :)
pagi2 kakyong dah kecoh pasal baju kurung KUNING dia tu.
ummi ngan abah pergi masjid..persiapan rohani itu penting ye ;)
nazihah pergi tuisyen.
saya ?? hmm..apalagi kalau bukan mempersiapkan diri dari segi rohani dan fizikal.
huhuhu..perlu ke rohani ni ??..hmmm..ia satu elemen yang menghidupkan hati..effect kepada fizikal :)

pukul 10 pagi dah bergerak dari rumah..tiba2 ada komplikasi sedikit !
grrrrrrrr...LRT ditutup..kereta cik yati dah penuh :(
mula2 pergi dengan abah je..tapi bila abah patah balik sbb nak pergi ngan pakcik lan.
jadi..my mom dan saya pun pergilah..
sampai je KL..pi mai pi mai tang tu jua.
hhuhuhu.
jalan semua disekat..haha..itu biasa ;)
bak kata along la kan :D
kami pun turunlah di chow kit.
haha..KL MACAM BANDAR BERHANTU xD

tengah2 kami duduk kat bangku..menghadap jalan raya..depan tu ada polis.
tiba2 ada seorang kakak ni menegur..

kakak : macam mane boleh datang sini ni ?
saya : tak tahulah..corner sana..corner sini..dapatlah duduk kat sini.
along : berapa lama dah jadi SB ni ??

terbaik je along ni..mane ntah dia dapat tahu kakak ni SB..huhu.
kakak tu buat muka lepas tu blah mcm tu je..siap jeling2 lagi kat kami..aha..menggoda betul jelingan nya :)
pastu jumpa sorang SB lagi.
saya tahulah awak tu SB..tapi tak payah nak tunjuk sangat lah kan gari tu.
ingat along takot ke ngan gari tu ?? aha (~.~)

along : best ke kerja SB ni ?? berape gaji yang PM bagi kat kau ?
dan SB tu rasa macam nak tumbuk along je.
aha.sabar2..
agak2 dalam pukul 12 tgh hari macam tu..kami carilah masjid.
penat weyh tgk muka polis tu..hensem takpa lah jugak (T___T) grrrr..
" adik..tak kesah kita pergi mane pun..solat itu tetap diutamakan..ia lebih penting dari BERSIH ni
bila cari2 masjid kan..
APA PUNYA MANUSIA LAH KAN KALAU KITA NAK REHAT KAT MASJID..DIA HALAU.BERTUAH PUNYA MANUSIA.

setelah berpusing2 kat KL mencari masjid.
dapat lah satu surau ni kat pedalaman mane ntah..hmmm.

uniknya surau ni..time kami sampai..adalah dalam 4 orang syabab tengah membersihkan surau ni.
hehehe..sejuk mata memandang walaupun pandang sekejap je..memang tabik hormat kat mereka la <3
dalam pukul 1 p.m..kami rehat2 je kat surau tu.
masuk waktu zohor.
kami pun solat..hmmm..dating dengan Allah <3
nak diceritakan..memang tak boleh masuk KL la kalau keadaan macam tu.
waktu sujud terakhir tu..saya berdoa sungguh2 nak join.
dan..dalam doa saya selepas solat pun begitu..agak hiba jugak la kan.
memang kalau diikutkan..memang dah putus asa dah..sebab jalan nak masuk KL semua kena roadblock..
namun..disebalik putus asa tu..ada sedikit harapan..Allah..terima kasih.

dah habis solat..salam ummi..dan pergi ke kereta cik lan..hmm..
" agak2 aku dapat pergi tak ?..Allah..permudahkanlah segalanya.."
itu yang saya fikirkan ketika didalam kereta cik lan.
tetiba..HUJAN !..Allah..Allah..Allah..hujan rahmat :)
tetiba sahabat cik lan call..
ciklan : anta kat mane ni ?..ana tak dapat masuk KL.
sahabat : anta ikut jalan belakang *********.
ciklan : insyaAllah..ana try..
teeeeettttttttttt...

pusing punya pusing..
ALHAMDULILLAH..DAPAT MASUK ! hehehe..
time tu nampak YB Zuraidah..sahabat2 abah dan ciklan..ummi. dan SB..hehehe.
mula2 sikit je yang kumpul kat depan MASJID Al-Bukhary..yelah kan..takkan nak masuk dalam..nanti kena halau =.=
apa yang nampak disini..bila hujan..Polis semakin sedikit..
ambulance yang banyak..ambulance ni..nak angkut orang sakit ke..nak angkut Polis yang terkena pemedih mata ?? hohohoh..wallahu'alam.
ntah tetiba je..rasa resah..
satu je penawar bila resah ni.
BACA AL-QURAN :)
Alhamdulillah..jiwa ini tenang semula :D
tengok YB Zuraidah berjalan ke satu tempat..apalagi..kami yang duduk menghadap MASJID ni follow la.
follow punya follow..
MASYAALLAH..kami dipertemukan dengan satu group dengan dari petaling street..if i'm not wrong :)
sikit-sikit lama-lama jadi bukit :)
kerajaan tidak mampu nak halang kebangkitan.
sepanjang perjalanan nak pergi satu tempat tu..tetiba kami ternampak TV3 membuat lintas langsung..
kehkehkehkeh..apalagi ! kena booooooooooooooooooooooooooooooo!!!!!!!!!!!
penipu! penipu ! penipu ! penipu !
BERSIH ! BERSIH ! BERSIH ! BERSIH ! BERSIH !
pernah dengar lagu goreng pisang ?
ok..ikut melodi lagu tu..tapi lirik lain.

SUARA RAKYAT
SUARA RAKYAT LAUNGKAN
KITA BANGUN
KITA BANGUN.
KITA BANGUN DAN LAWAN.
lirik oleh : kakak india yang comel..
moga hidayah Allah datang kepadamu :)

jalan dan berjalan.
akhirnya..sampai di busstand klang..or kelang..hmmm..hehehe.
saya..abah..ummi..cik lan..along..ingat nak pergi belakang sikit daripada mereka2 tu..tapi..
DUFF!! gas pemedih mata ! ianya jatuh betul2 kat depan abah, along dan saya !!
Allah..Allah..saya dah tak tau nak lari kemana..tetiba tangan kanan saya along pegang ( berlapik baju lengan dengan sarung tangun ok )..tangan kiri ummi pegang !! memang kelam kabut gila beb !
bila ummi dan along bawak tempat yang ok skit ( walaupun ada sisa2 gas tu ) ..
along terus tekup muka saya dengan kain yang telah dibasahkan :')
time tu cuma risau abah ngan ummi je..Allah..Allah..
lepas kena tekup tu..saya muntah kehak..
" KAU..KALAU AKU JUMPA SAPE YANG TEMBAK GAS PEMEDIH MATA KAT AKU..SIAP ! HUH! "

memang pengalaman 2011 yang paling tak boleh dilupakan :')
sangat2 manis untuk dikenang :)
bersambung ...hehe

GENERASI MUDA PEMANGKIN REVOLUSI

Tiada ulasan:

Catat Ulasan