Mungkar di Bumi Merdeka 1 ;)

Assalamu'alaikum !
Alhamdulillah..Allah masih memilih kita untuk terus hidup di atas bumi ini bagi menjalankan tanggungjawab kita sebagai hamba Allah..moga kita kembali kepadanNYA dalam keadaan muslim yang mukmin.
insyaAllah..Wallahu'alam.
dan..Alhamdulillah..nikmat iman dan Islam masih bersama kita..
semoga ia kekal buat selama-lamanya ! amin..amin..amin..

tahun ni..tarikh Hari Raya Aidilfitri dengan tarikh laungan kemerdekaan hampir-hampir je kan ?
huhuhu..pada pagi 31 ogos 2011..banyak sangat iklan pasal kemerdekaan..then, i asked my walid..

saya : " abah, hari ni berapa hari bulan ? awat banyak sangat iklan kemerdekaan ? "
abah : " ntah la..tanya lah ayahlong.."
saya : " ayahlong ! hari ni berapa hari bulan ?"
ayahlong : " hehe..hari ni 31 ogos la ! "

haha..time tu baru tahu..owh..hari merdeka rupanya =.="
nak cerita serba sedikit  tentang pengalaman saya di malam 31 ogos 2010 ( tahun lepas punye cerite )
______________________________________________________
malam tu..alhamdulillah..Allah membuka mata saya seluas-luasnya tentang gejala sosial yang berlaku ke atas umat Nabi Muhammad S.A.W pada hari ini.
perasaan saya ketika itu :
* sedih
* kesian
* terfikir ( negara aku ni..actually..dah merdeka ke ? )
* terasa bagai ada satu tanggungjawab yang belum terlaksana sebelum malaikat maut menjemput (T__T)
* rasa nak menangis

tak tahu kenapa..rasa sayang kat mereka memuncak.
rasa simpati mengggunung..
rasa nak tegur mereka setinggi gunung EVEREST
rasa nak tahu why they become like that ??
ada sesape nak bagi tahu saya ?

bermula cerita..dapat tempat kat MENARA TINJAU..tuuuuu...yang kat HULU LANGAT tuuuu..
then, terjumpa budak2 kosas ! haa ! amik kau hafizah ! mereka dah panggi kau ! dah la mereka dok panggil. kak hafizah ! kak hafizah ! kak hafizah !
dah tak tahu dah nak letak kat mane dah muka ni..
HAHAHA XD

90 % - tak menutup aurat, merokok, hisap syisya, teeeeeeeettttt ( budak atas 17 tahun je boleh tengok.namun pada hakikatnya..semua peringkat umur tak digalakkan melihat !..adoii )

sape2 yang hafal Al-Quran..better tak payah pergi tempat ni =.=
tengah2 bagi risalah kat kakak2 dan abang2 yang ada kat situ..
then, ada seorang abang ni tegur saya xD

abe : adik rasa adik bagi risalah ni..berbaloi ke ?
saya : berbaloi..coz bila mereka baca..mereka akan sedar..melainkan mereka campak kertas ni..orang bagi ilmu..mereka baling..ilmu boleh dicampak2 ?..kita berusaha..Allah menentukan..sebab..Allah pemilik hati kita.
abe : pemilik hati kita ?
saya : yup..pemilik hati kita..DIA yang bagi kita nikmat iman dan Islam..pada pendapat saya..Tanamkan cinta kita kepada Allah..kerana..jika kita memiliki cintaNYA..KITA MEMILIKI SEGALANYA.
abe : then..cinta manusia pulak mane ? abang pernah dengar cerita pasal couple islamic..actually ade ke takde ?
saya : cinta manusia ? Allah dah tetapkan..tinggal kita nak cari..solat istikharah cik abe..couple islamik ?..ok..apa yang abang tahu tentang couple ?
abe : couple tu haram..tapi best..
saya: yup..couple tu memang haram..ok..ada seorang non-muslim..dia masuk islam..dia suka sangat makan babi..satu hari..dia teringin makan babi..then..dia islamkan babi tu..agak2 boleh makan tak ?..sesuatu yang haram tu memang best bila buat..tapi..lepas tu..tak tenteram..kat dunia best la..kat akhirat ?? tau2 la tempat kita kat mane..BEST KEJAP JE..AZABNYA PUNYA LA LAMA.
abe : doakan abang ye..moga abang berubah..adik bayangkan..asal abang nak berubah je..mesti kena perli..susah tau nak berubah..
saya : hey ! mat rempit macam abang mane takut kena perli..kita nak buat baik..mane ade orang suka..tapi..Allah suka orang yang baik ;)
mamat : bro ! kau tak payah la layan adik imam tu..karang tak pasal2 kau kena ceramah pulak..terbakar kau.
saya : biar kena kat dunia..jangan kena kat akhirat..ok lah abang..nak kejar senior saya tu..assalamu'alaikum.

SAYA BERDOA AGAR ABANG BERUBAH.
BILA ABANG BERUBAH..
MOGA ABANG ISTIQOMAH MELAKUKAN KEBAIKAN.
MEMANG KITA AKAN RASA SAKIT.
TAPI..KESAKITAN ITU MERUPAKAN
KEMANISAN IMAN :)
SAYA TAHU SEBAB SAYA DAH RASA ;)

dah 1 tahun tak jumpa abang tu..dimana abang tu eh ?
moga redha Allah sentiasa mengiringi mu :D

i learn from mistake.
thanx ya Allah.
.jangan bersangka buruk dengan seseorang itu.
jika kita tak tahu apa yang terjadi ke atasnya.
dunia..dunia..dunia..


GENERASI MUDA PEMANGKIN REVOLUSI

Tiada ulasan:

Catat Ulasan